over 4growth games gedragsverandering

Maak kennis met ons team

4Growth

4Growth is de uitgever én implementatiepartner van gamification en serious games op het gebied van verandering, verbetering en groei. Op basis van honderden projecten, in binnen- en buitenland, heeft oprichter Marcel Mens de meest effectieve methodieken ontwikkeld en partners gezocht voor betrouwbare en volledig op maat te configureren software.

Marcel: "Het is onze missie om mensen en organisaties te helpen het beste uit zichzelf te halen, zich te laten verrassen met onvermoede talenten en vanuit intrinsieke motivatie meer bij te laten dragen aan hun eigen werkplezier en resultaten. Niet alleen voor de organisatie waar ze voor werken maar ook aan de maatschappij waarin ze leven. Purposeful Profitability noemen we dat."

Game-based Learning

Marcel Mens - strategy director & founder

Met 4Growth koppelt Marcel gamification technologie aan de beste kennisexperts en trainers. Zo helpt hij mensen en organisaties boven zichzelf uit te stijgen. "Van alle middelen die moeten leiden tot gedragsverandering is het inzetten van spelmechanismen veruit het meest effectief."

Gedrag beïnvloeden is de rode draad door zijn professionele leven. Marcel is opgeleid als gymleraar, ging daarna het bedrijfsleven in als marketeer voor grote internationale telecombedrijven, later werd hij eindverantwoordelijk voor het door hem opgerichte activatiebureau AtHand en AtHand Serious Gaming. Op basis van zijn methodiek en onder zijn leiding heeft AtHand het platform ACE! ontwikkeld, een platform waarmee snel en kostenefficiënt gamification trajecten kunnen worden ingericht. Na een succesvolle uitrol in twaalf landen was Marcel toe aan een nieuwe uitdaging. Hij is nu de oprichter en director van 4Growth.com.

Naast zijn werk voor 4Growth schrijft en doceert Marcel regelmatig over gamification, leiderschap en strategie. Ook is hij voorzitter van de Expertgroep Leiderschap van de Klantenservice Federatie.

Marcel is bekroond met de NL E-learning Award, de Dutch Game Award en de SAN-Accent.

Favoriete games:

  • Digitaal: Among Us, Red Dead Redemption
  • Bordspel: Kolonisten van Catan en Hartenjagen (zonder bord)
  • Veld: Klimmen en Voetbal

Spelenderwijs naar een betere wereld

Gamification is spelenderwijs gedrag veranderen, betrokkenheid creëren en kennis overdragen. Spel is van grote betekenis, voor ons allemaal. Spel verbindt en daagt ons uit. Het combineert resultaat met plezier en brengt ons, spelenderwijs, naar een nieuw leerniveau. In een emotioneel veilige omgeving blijkt spel de meest effectieve manier van leren, van nieuwe vaardigheden ontwikkelen en samen veranderen. 

spelenderwijs leren

spelenderwijs leren

Spelenderwijs naar een betere wereld

Gamification is spelenderwijs gedrag veranderen, betrokkenheid creëren en kennis overdragen. Spel is van grote betekenis, voor ons allemaal. Spel verbindt en daagt ons uit. Het combineert resultaat met plezier en brengt ons, spelenderwijs, naar een nieuw leerniveau. In een emotioneel veilige omgeving blijkt spel de meest effectieve manier van leren, van nieuwe vaardigheden ontwikkelen en samen veranderen. 

spelenderwijs leren

Spelenderwijs naar een betere wereld

Gamification is spelenderwijs gedrag veranderen, betrokkenheid creëren en kennis overdragen. Spel is van grote betekenis, voor ons allemaal. Spel verbindt en daagt ons uit. Het combineert resultaat met plezier en brengt ons, spelenderwijs, naar een nieuw leerniveau. In een emotioneel veilige omgeving blijkt spel de meest effectieve manier van leren, van nieuwe vaardigheden ontwikkelen en samen veranderen. 

slimme technologie

'Better you, better business, better society, better world'

Wij koppelen slimme technologie aan ervaren coaches en trainers. Daarnaast zetten we inzichten uit de psychologie en aanverwante wetenschappen om in praktisch toepasbare tips. We maken businessdoelstellingen tastbaar met motiverende tools en mechanismen. En door organisaties te helpen hun unieke kennis en ervaring ook voor maatschappelijke doelen in te zetten.

Blended leerprogramma’s van 4Growth

LeadSelf Game

De Lead Self Game is ontwikkeld met Hylke Faber. Schrijver van bestseller en Bloomberg top 10 boek ‘Tem de Krokodil’. De Game geeft professionals inzichten in oorzaken van (hun) gedrag en handvatten hoe ze daar effectief mee om kunnen gaan. Hoe? Dat leer je op een speelse en interactieve manier in de Lead Self Game. Een Game voor leiders en professionals die serieus werk maken van hun eigen ontwikkeling. 
Ga naar website
LeadSelfGame.com

Hybrid Leadership Game

De Hybrid Leadership Game, geproduceerd samen met Jeroen Busscher, schrijver van het boek Leidinggeven in de hybride organisatie, biedt handvatten aan leidinggevenden om teams van thuis- en op kantoor werkende collega’s betrokken, gemotiveerd en effectief te laten werken.
Ga naar website


ConnectedLeadershipGame.com

Infectiepreventie Games

Dat moest anders, vonden we bij Reinier de Graaf ziekenhuis en 4Growth. Door het leren over infectiepreventie speels en uitdagend te maken en een innovatieve app te ontwikkelen waarbij zorgprofessionals elkaar uitdagen en scores willen verbeteren maken we infectiepreventie-training leuker en ook effectiever.
Ga naar website
InfectiepreventieGames.nl

Meld je aan voor de nieuwsbrief